دکتر محمود احمدي نژاد در ادامه سخنانش در اجتماع مردم خرمشهر در مقابل مسجد جامع اين شهر گفت: در مقاطع گوناگون تاريخ ملت ايران عظمت خود را به صحنه آورده و اين بزرگي ها نقش ويژه اي را در تکامل جامعه بشري ايفا کرده است.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: اگر دستاوردهاي فرهنگي و تمدني ملت ايران را از عرصه جهاني و تاريخ بشر برداريم چيز قابل توجه و قابل افتخار باقي نمي ماند.
وي با اشاره به اين که آثار انديشه، فرهنگ، اخلاق ملت ايران در همه جاي دنيا مشهود است، مقطع درخشان دوم را پذيرش اسلام از سوي ملت ايران برشمرد و گفت: به عنوان ملتي پيشرفته، اقتصادي و تمدني در عصر خود با آغوش باز و روي گشاده اسلام ناب را انتخاب و 1400 سال در بسط و شکوفايي تمدن اسلامي بالاترين نقش را ايفا کرد.
احمدي نژاد خاطرنشان کرد: اگر دستاوردهاي ملت ايران را از تمدن اسلامي برداريم چيز قابل توجهي باقي نمي ماند.
رييس جمهوري با يادآوري اين که ملت ايران همه حيثيت و هويت خود را در سايه اسلام ناب تعريف کرده است به خدمات ايرانيان به اسلام اشاره کرد و گفت: مردم خوزستان و خرمشهر در تاريخ همواره در خدمت تمدن و فرهنگ اسلامي و گسترش انديشه و اخلاق اسلامي بوده و صحنه هاي پرشور و پر افتخار خلق کرده اند.
رييس جمهوري سخنان خود را با تبيين مقطع سوم يعني انقلاب اسلامي ادامه داد و گفت: ملت ايران يک بار ديگر به صحنه آمد و همه معادلات ظالمانه حاکم بر جهان را به نفع ملت ها در هم ريخت.
احمدي نژاد انقلاب اسلامي ملت ايران را سرآغاز دوباره اي براي همه بشريت خواند و گفت: دشمنان آمدند و با تحميل جنگ تصور کردند که مي توانند دوره جديد تمدن بشري را سرنگون کنند اما نتوانستند.
وي گفت: دشمن آمد سنگين ترين تخريب ها و انهدام ها را در خرمشهر و آبادان انجام داد، همه تاسيسات، منازل و زيربناها متلاشي شد و از بين رفت اما مردم آن ايستادند.
وي افزود: پس از جنگ نيز مردم خرمشهر در زحمت و تلاش هستند تا با دست خالي خرمي را به خرمشهر برگردانند.
رييس جمهوري که مورد تشويق جمعيت قرار مي گرفت به کارهاي انجام شده در خرمشهر پرداخت اما آنها را قابل قبول ندانست.
وي گفت: شبکه گازرساني وارد خرمشهر و آبادان شده و خط آهن اهواز به خرمشهر امروز توسط وزير راه و ترابري افتتاح مي شود.
وي مشکل اول خرمشهر را مشکل آب برشمرد و گفت: سرمايه گذاري هايي در اين زمينه صورت گرفته است ما آنچه مردم توقع دارند هنوز حل نشده است.
رييس جمهوري پيشرفت طرح انتقال آب از کرخه را که هم اکنون در حال اجراست خوب ارزيابي و ابراز اميدواري کرد اين طرح به سرعت اجرا شود و مانند پروژه هاي گذشته متوقف نشود.
وي مشکل دوم را اشتغال ذکر کرد و با اشاره به از بين رفتن زيربناهاي اشتغال در خرمشهر و آبادان گفت: کارهايي انجام شده است اما بسيار روشن است که هيچ کدام پاسخگوي نياز اشتغال جوانان خرمشهر و آبادان نيست و نيازمند کارهاي جديد هستيم.
رييس جمهوري در پايان سخنانش از مردم خرمشهر براي صبر و تحمل و مقاومت و ايثارگري شان در دوران دفاع مقدس تشکر کرد و گفت: مقاومت مردم اين ديار بسياري از مشکلات را حل کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا